Nowy Volkswagen Golf prawie bez kamuflażu

Nowa generacja przechodzi właśnie ostatnie testy.

Nowa generacja z pewnością nie jest przełomowa i rewolucyjna w historii modelu, jednak mimo to wprowadza kilka poważniejszych zmian. Przede wszystkim Golf otrzymał większy rozstaw osi, poprzez oparcie go o zmodernizowaną wersję dotychczasowej płyty podłogowej MQB Evo. Oznacza to, że wnętrze pojazdu jak i bagażnik będą teraz przestronniejsze, a do tego waga samochodu niższa o około 45 kg.

Patrząc na fotografie widzimy, że z zewnątrz najbardziej zmieniły się przednie światła, które są teraz węższe oraz umieszczone niżej. Podobną przemianę przeszły również reflektory z tyłu. Wciąż posiadają specjalne osłony, jednak ich wygląd w produkcyjnej wersji będzie bardzo zbliżony.

Największa rewolucja dotknąć ma kokpitu, który zostanie mocno zmodernizowany. Oznacza to, że zamiast szeregu fizycznych przycisków i pokręteł w środku znajdziemy teraz dotykowe ekrany. Pojazd otrzyma także z pewnością nowe systemy bezpieczeństwa i wyższa jakość wykonania.

Nie wiemy na ten czas jakie silniki odpowiedzialne będą za napędzanie Golfa VIII, jednak wybór z pewnością będzie szeroki. W ofercie znajdziemy zarówno jednostki benzynowe jak i diesla, od małych i ekonomicznych silników, po mocniejsze i bardziej wyczynowe. Dostępna ma być również hybryda typu plug-in. Z czasem na rynku pojawi się również wersja GTI, która według plotek ma dysponować mocą na poziomie 300 KM.

Mówi się, że premiera auta ma się odbyć w czerwcu tego roku. Publiczna premiera nastąpi natomiast we wrześniu podczas Frankfurt Motor Show.

2020 Volkswagen Golf – zdjęcia szpiegowskie

via Carscoops

Subrybuj nasz nowy kanał YouTube i oglądaj videotesty: